Het maakt een groot verschil als je bedrijf schoon is!

Ken je dat? Dat dingen nooit opvallen als ze wel gedaan zijn en waar je pas wat van gaat merken als ze niet gedaan zijn? Ik hoor je hersens kraken. Sommige zaken zijn voor ons zo normaal dat we niet eens doorhebben dat er iemand werk aan heeft gehad. Denk bijvoorbeeld eens aan de planten op je werk. Je gaat er eigenlijk van uit dat ze mooi rechtop en groen zijn. Je staat er eigenlijk niet eens bij stil dat er iemand is die ze water moet geven. Als ze er ineens slap en futloos bij gaan hangen begin je ineens te denken hoe dat komt. Dat komt dan natuurlijk omdat de persoon die het normaal deed, het nu niet meer doet. Dit is een simpel voorbeeld van hetgeen waar ik de blog mee begon. Hieronder wil ik nog zo'n voorbeeld geven maar dan in een iets belangrijkere vorm.

Beter als het schoon is

Ben je wel eens ergens binnengelopen en dat je dacht: zo hier is het vies? Dan ben je waarschijnlijk meteen weer weggegaan (tenzij het op je werk is voorgevallen natuurlijk). Als iets niet schoon is valt het meteen op. Je voelt je er niet prettig en hebt ook het gevoel dat de organisatie nou niet per se professioneel is. Anders hadden ze er wel voor gezorgd dat het schoon was toch? En als je nu eens terugdenkt aan een zaak waarbij alles netjes op orde was. Toen dacht je vast niet: Wat is het hier netjes! Of misschien ook wel maar waarschijnlijk heb je er toen wel veel minder aandacht aan besteed. Je hebt gekocht wat je wilde en bent daarna weer vertrokken. Terwijl de zaak waar het smerig was langer in je hoofd zal blijven zitten. Misschien bespreek je het zelfs nog wel met anderen.

Eigen zaak?

Heb je een eigen zaak? Dan is het natuurlijk van groot belang dat alles lekker fris en schoon is. Natuurlijk kan je dat zelf allemaal doen maar het zal je veel tijd en energie kosten. Slimmer is het misschien om het uit te besteden aan professionele schoonmakers bij jou in de buurt. Zit je zaak in Utrecht? Neem dan schoonmaakbedrijf Utrecht. Dan zit je dicht bij het vuur en zijn de afspraken over het algemeen sneller en gemakkelijker te maken. Zij nemen dan alle schoonmaakklussen voor hun rekening en heb jij nergens omkijken meer naar en kan je je richten op andere zaken binnen je bedrijf. Ideaal toch?!